Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Ο Α' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι αναπτυγμένες βιομηχανικά χώρες της Ευρώπης συγκρούστηκαν μεταξύ τους. Ο λόγος, η προσπάθεια τους να εξασφαλίσουν πιο πολλές πρώτες ύλες και νέες αγορές για τα προϊόντα τους. Ταυτόχρονα ήρθαν και άλλα κράτη αντιμέτωπα μεταξύ τους κυρίως λόγω εδαφικών διαφορών.
Έτσι σχηματίστηκαν τα αντιμαχόμενα στρατόπεδα: από τη μια οι δυνάμεις της Αντάντ (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία) και από την άλλη οι κεντρικές αυτοκρατορίες(Γερμανία,Αυστρία).Στο δεύτερο στρατόπεδο προσχώρησαν αργότερα και η Οθωμανική αυτοκρατορία και η Βουλγαρία και επειδή σιγά σιγά το ένα κράτος μετά το άλλο από όλο τον κόσμο έμπαινε στη μάχη, ο πόλεμος ονομάστηκε "Παγκόσμιος"


Χώρες που συμμετείχαν στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο (μαύρο: Κεντρικές Δυνάμεις, μπλε: Αντάντ και σύμμαχοί της)

Η αφορμή για τη σύγκρουση δεν άργησε να δοθεί. Συγκεκριμένα, το 1914 δολοφονήθηκε στο Σεράγεβο από Σέρβο φοιτητή, ο διάδοχος του θρόνου της Αυστρίας Φερδινάνδος , και αυτή κήρυξε τον πόλεμο εναντίον της Σερβίας.
Μέσα σε λίγες μέρες ο πόλεμος γενικεύτηκε στη διαιρεμένη Ευρώπη και επεκτάθηκε σε δύο κυρίως μέτωπα: το Ανατολικό(Γερμανοί εναντίον Ρώσων) και το Δυτικό(Γερμανοί εναντίον Γάλλων)



Στην Ελλάδα ο Βενιζέλος πίστευε ότι η χώρα έπρεπε να είναι στο πλευρό της Αντάντ, γιατί έτσι θα εξυπηρετούνταν τα συμφέροντα των Ελλήνων ενώ αντίθετη άποψη είχε ο βασιλιάς Κωνσταντίνος που σαν Γερμανόφιλος, επέμενε σε ουδετερότητα της Ελλάδας αφού προέβλεπε νίκη των Γερμανών.
Έτσι η διχόνοια έφερε διαμάχες και δίχασε τον ελληνικό λαό. Μάλιστα ο διχασμός έγινε εντονότερος, επειδή ο βασιλιάς δεν υποχωρούσε από τις θέσεις του, και ο Βενιζέλος παραιτήθηκε.
Οι Αγγλογάλλοι το 1915 παραβίασαν την ελληνική ουδετερότητα, έκαναν απόβαση στη Θεσσαλονίκη και με σκοπό να μπει η Ελλάδα στον πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ, έγινε στρατιωτικό κίνημα και σχηματίστηκε προσωρινή κυβέρνηση στη Θεσσαλονίκη με επικεφαλής το Βενιζέλο.
Ο Κωνσταντίνος αναγκάστηκε να παραιτηθεί και να εγκαταλείψει τη χώρα και να τον διαδεχθεί ο γιος του Αλέξανδρος. Μετά από αυτό η κυβέρνηση εγκαταστάθηκε πάλι στην Αθήνα και κήρυξε τον πόλεμο στις κεντρικές αυτοκρατορίες.


Οι κύριοι συνασπισμοί κρατών όπως δημιουργήθηκαν στην Ευρώπη τις παραμονές του πολέμου (1914)

Ο Α΄Παγκόσμιος πόλεμος χαρακτηρίστηκε ως πόλεμος των "χαρακωμάτων" και των "θέσεων", καθώς σε όλα τα μέτωπα όσοι πολεμούσαν έμεναν καθηλωμένοι για μήνες ολόκληρους στα χαρακώματα.


Ρώσοι περιμένοντας σε χαρακώματα τη γερμανική επίθεση

Ο Α΄Παγκόσμιος πόλεμος τέλειωσε στις 11 Νοεμβρίου 1918 με νίκη των δυνάμεων της Αντάντ.
Αποφασιστική σημασία για τη λήξη του πολέμου ήταν η είσοδος των Η.Π.Α. στον πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ το 1917 και μετά το βομβαρδισμό πλοίου τους από γερμανικό υποβρύχιο.
Όμως οι απώλειες σε όλα τα κράτη ήταν πολύ μεγάλες και οι νεκροί στρατιώτες ανέρχονταν σε 14 εκατομμύρια περίπου και σχεδόν άλλοι τόσοι άμαχοι...
Στον πόλεμο αυτό αποφασιστικής σημασίας νίκη πέτυχε ο ελληνικός στρατός στη μάχη του Σκρα(1918) εναντίον των Βουλγάρων


Λάφυρο του Ελληνικού Στρατού από το Βουλγαρικό στον Α' ΠΠ - 1918


Έτσι με τη λήξη του πολέμου η Ελλάδα πήρε από τη Βουλγαρία τη Δυτική Θράκη, ενώ με τη Συνθήκη των Σεβρών (10-8-1920) πήρε από την Τουρκία την Ανατολική Θράκη(εκτός από την περιοχή της Κωνσταντινούπολης), την Ίμβρο, την Τένεδο και την περιοχή της Σμύρνης.



Η Ελλάδα πανηγύριζε για τη δημιουργία του κράτους «των πέντε θαλασσών και των δύο ηπείρων».



Τέλος στη διάρκεια του πολέμου το 1917, εκδηλώθηκε η ρωσική επανάσταση που ανέτρεψε τον τσάρο και εγκαθίδρυσε το πρώτο σοσιαλιστικό κράτος.

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΤΣΑΡΛΙ ΤΣΑΠΛΙΝ


Ο Σέρ Τσάρλς Σπένσερ Τσάπλιν ο νεότερος (Charles Spencer Chaplin Jr, 16 Απριλίου 1889 - 25 Δεκεμβρίου 1977), γνωστότερος με το υποκοριστικό Τσάρλι και, στην Ελλάδα κυρίως, με το προσωνύμιο "Σαρλό", υπήρξε Άγγλος ηθοποιός και σκηνοθέτης, που μεγαλούργησε στις πρώτες δεκαετίες του Χόλιγουντ. Είναι χρονικά η πρώτη παγκόσμια αναγνωρίσιμη φιγούρα της κινηματογραφικής τέχνης, κυρίως μέσω του χαρακτήρα Σαρλό που ενσάρκωνε στις πρώτες ταινίες του.
Ήταν ο μοναδικός καλλιτέχνης της εποχής του που τολμούσε να καυτηριάσει με σατυρικό τρόπο, τα κακώς κείμενα της κοινωνίας και συγκινούσε εκατομμύρια τηλεθεατών σε Ευρώπη και Αμερική.
Η παγκόσμια καταξίωση ήρθε μέσα από τις μεγάλου μήκους ταινίες του, όπως "οι Μοντέρνοι Καιροί", "Ο Μεγάλος Δικτάτωρ", "Τα Φώτα της Πόλης", "Ο κύριος Βερντού" και άλλες, που τον κατέταξαν ανάμεσα στους σημαντικότερους δημιουργούς της έβδομης τέχνης.

Παντρεύτηκε τέσσερις φορές, όλες με ηθοποιούς. Οι τρεις πρώτοι γάμοι διήρκεσαν λίγο - αντίστοιχα δύο, τέσσερα και πέντε χρόνια. Μάλιστα για τον τρίτο υπάρχουν αμφιβολίες, εάν έγινε πραγματικά ή ήταν επικοινωνιακό παιχνίδι του Τσάπλιν για να προστατεύσει τη συντρόφισσα του. Το 1943, σε ηλικία 54 ετών, παντρεύτηκε τη δεκαοκτάχρονη Όνα, κόρη του συνομηλίκου του Ευγένιου Ο' Νηλ.
Αυτός ο γάμος κράτησε τριάντα τέσσερα χρόνια, μέχρι το θάνατό του. Συνολικά ο Τσάπλιν απέκτησε 11 παιδιά. Ένα από τον πρώτο γάμο, το οποίο πέθανε τρεις μέρες μετά τη γέννησή του, δύο από το δεύτερο και οκτώ από τον τέταρτο.

Αποσπάσματα από τις ταινίες του Charlie Chaplin "The Kid" & "ModernTimes"



Ξέρεις ότι η Ελλάδα το 1978 συμμετείχε στη Γιουροβίζιον με τραγούδι που είχε τίτλο "Τσάρλι Τσάπλιν";
Το τραγούδι ερμήνευσε η Τάνια Τσανακλίδου σε στίχους Γιάννη Ξανθούλη και μουσική Σάκη Τσιλίκη
.
Το τραγούδι κατέλαβε την 8η θέση:



ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ



  • Σκέψου πώς πρέπει να βαφτούν τα παρακάτω σχήματα, για να δημιουργηθούν μοτίβα



  • Προσπάθησε να φτιάξεις μόνος σου Γεωμετρικά Μοτίβα
ΚΛΙΚ

  • Πάρε μια ιδέα ΚΛΙΚ και προσπάθησε να φτιάξεις ένα γεωμετρικό ρωμαϊκό μωσαϊκό
ΚΛΙΚ

Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ

Η Αφρική περιλαμβάνει 55 κράτη που κατανέμονται σε τρεις περιοχές, ανάλογα με το κλίμα, το έδαφος και τις φυλές που τις κατοικούν:


Στην αναπτυγμένη βόρεια Αφρική, στην αραιοκατοικημένη κεντρική Αφρική και στην "πολύπαθη" κατά των φυλετικών διακρίσεων, νότια Αφρική.
  • Στη βόρεια Αφρική κατοικούν κυρίως φυλές Αράβων της λευκής φυλής και είναι μουσουλμάνοι.


Εδώ αναπτύχθηκε ο σπουδαίος αρχαίος πολιτισμός των Αιγυπτίων. Ο πολιτισμός τους δε δέχτηκε καμιά επιρροή από ευρωπαϊκό πολιτισμό και άφησαν μεγάλη προσφορά στην ανθρωπότητα με μνημεία, όπως τις πυραμίδες ή με εφευρέσεις όπως το γυαλί, το πρώτο άρμα με τροχούς κλπ.


Επίσης κείμενα της ιερογλυφικής γραφής με πληροφορίες για την εποχή τους που σώζονται πολλά στη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας



Η (νέα) βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας


Μια πόλη, η Αλεξάνδρεια που έχει κοινούς δεσμούς με την Ελλάδα, αφού ιδρύθηκε από το Μέγα Αλέξανδρο το 331 π. Χ. και υπήρξε πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο της Μεσογείου για πολλά χρόνια. Επίσης λόγω του εμπορίου υπήρχε έντονη επιρροή ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αίγυπτο. Συνδετικός κρίκος των δύο χωρών θα μπορούσε να θεωρηθεί και ο ποιητής Κωνσταντίνος Καβάφης. Γεννήθηκε και έζησε τα πρώτα χρόνια στην Αλεξάνδρεια. Μάλιστα στα ιστορικά του ποιήματα η Αλεξάνδρεια κατέχει εξέχουσα θέση, εμπνεόμενος κυρίως από την ελληνιστική περίοδό της.


Όμως υπήρχαν και άλλες εξέχουσες πνευματικές μορφές των νεότερων χρόνων που κατάγονταν από την Αλεξάνδρεια με ελληνικές ρίζες, όπως οι λογοτέχνες Στρατής Τσίρκας και Μαρία Ιορδανίδου, οι μουσικοί Μάνος Λοΐζος και Τζίνα Μπαχάουερ, ο ζωγράφος Κ. Παρθένης.


Επίσης, Έλληνες που διακρίθηκαν στο εμπόριο, στη βιομηχανία και αλλού, όπως οι Μιχαήλ και Θεόδωρος Τοσίτσας, Εμμανουήλ Μπενάκης, Γεώργιος Αβέρωφ κλπ

Δες την παρακάτω εικόνα, διάβασε και σκέψου:


--> ΔΙΟΔΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΚΑΪΡΟ
Η αναγραφή του ονόματος της πόλεως και στα Ελληνικά ήταν συλλογική απαίτηση των Αιγυπτίων Δημάρχων της περιοχής της Αλεξάνδρειας, προς τιμήν του Μεγάλου Αλεξάνδρου... Μία αιχμηρή απάντηση απέναντι στους ανιστόρητους γείτονες μας και όχι μόνο... Τελικά καλά που υπάρχουν οι Αιγύπτιοι που είναι περήφανοι τουλάχιστον για τους δικούς μας προγόνους.

Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ




  • Οι κάτοικοι της βόρειας Αφρικής ασχολούνται με την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, κυρίως με το πετρέλαιο της Σαχάρας και της Ερυθράς θάλασσας. Αν και σήμερα στην έρημο ζουν λίγοι Βεδουίνοι, σιγά σιγά και αυτοί εγκαταλείπουν τη νομαδική ζωή και μετακινούνται στις πόλεις για εύρεση εργασίας.
  • Στην Κεντρική Αφρική, οι λαοί ανήκουν στη μαύρη φυλή, είναι μουσουλμάνοι, χριστιανοί και ανιμιστές και είναι επηρεασμένοι από την αποικιοκρατία των Ευρωπαίων, την Αραβία και την Ινδία.


Οι περισσότερες χώρες είναι οικονομικά φτωχές και μαστίζονται από επιδημίες(AIDS), την έλλειψη νερού και φαρμάκων με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με αφανισμό παρά το μεγάλο αριθμό γεννήσεων ανά χρόνο. Οι χώρες αυτές είναι γνωστές και ως "χώρες του τρίτου κόσμου"
Δες την παρακάτω παρουσίαση και σκέψου τη ζωή των παιδιών σε αυτές τις περιοχές, σύγκρινε την με τη δική σου ζωή και σκέψου ποια πρέπει να είναι η στάση σου απέναντι σε αυτά τα παιδιά


  • Στη Νότια Αφρική, μέχρι τα μέσα του 17ου αιώνα, έμεναν μόνο λίγοι μαύροι ιθαγενείς.


Όταν όμως ανακαλύφθηκε ότι τα μέρη αυτά διαθέτουν σημαντικό φυσικό πλούτο, εγκαταστάθηκαν Ευρωπαίοι(Ολλανδοί, Γάλλοι, Άγγλοι κλπ) προκειμένου να εκμεταλλευτούν το φυσικό αυτό πλούτο. Έτσι οι ιθαγενείς χρησιμοποιήθηκαν σαν δούλοι στη γη τους από τους αποίκους.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Νότια Αφρική αγωνίζεται κατά των φυλετικών διακρίσεων, ενώ πλέον μετά από συνεχείς αγώνες είναι πλέον οι χώρες ανεξάρτητες αλλά λόγω της πολιτικής τους αστάθειας και των εμφυλίων συγκρούσεων δεν έχουν αναπτυχθεί πλήρως.

ΑΦΡΙΚΗ

ΚΛΙΚ

ΑΦΡΙΚΗ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ(βρες τα κράτη)

ΚΛΙΚ

ΚΛΙΚ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Ψάξε και βρες τι ήταν το "απαρτχάιντ". Ποιος ήταν από τους επικεφαλής του κινήματος κατά του απαρτχάιντ; γράψε λίγα λογια γι αυτόν.

Τρίτη 27 Απριλίου 2010

ΜΕΤΡΩ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ



Το 1992 στο Μάαστριχ πάρθηκε η απόφαση να υιοθετηθεί ένα κοινό νόμισμα. Από τότε η Ε.Ο.Κ. αναφέρεται ως Ε.Ε. Το 1995 το ενιαίο νόμισμα ονομάστηκε "Ευρώ". Από το 2002 αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα του Ευρώ στις συνδιαλλαγές μας. Το σύμβολο αυτό δημιουργήθηκε παίρνοντας ως βάση το πρώτο γράμμα της λέξης Ευρώπη δηλ. το γράμμα "ε", στο οποίο προστέθηκαν δύο οριζόντιες γραμμές(€). Οι γραμμές αυτές συμβολίζουν τη σταθερότητα του νέου νομίσματος και έχουν ως πρότυπο το σύμβολο του δολαρίου "$".



Τρία μέλη - κράτη της Ε.Ε. διατηρούν προσωρινά το εθνικό τους νόμισμα: η Μεγάλη Βρετανία, η Σουηδία και η Δανία) Η κοινή όψη των κερμάτων είναι δημιούργημα ενός Βέλγου καλλιτέχνη, του Λικ Λικς.
Τα 7 χαρτονομίσματα είναι όμοια σε όλες τις χώρες και έχουν διαφορετικό χρώμα: γκρι, κόκκινο, μπλε, πορτοκαλί, πράσινο, κίτρινο και μοβ. Απεικονίζουν πύλες, παράθυρα και γέφυρες από διάφορες καλλιτεχνικές τάσεις ώστε να μην υπάρχουν διαφωνίες από τα κράτη - μέλη της Ένωσης. Η πύλη και το παράθυρο συμβολίζει το ανοικτό πνεύμα και την είσοδο σε μια νέα εποχή και η γέφυρα συμβολίζει τους δεσμούς ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες.
Επίσης υπάρχει σε κάθε χαρτονόμισμα χάρτης της Ευρώπης και τα 12 αστέρια της Ευρωπαϊκής κοινότητας.




Υπάρχουν 8 κέρματα των 1 , 2 , 5 , 10 , 20 , 50 Ευρωσέντς (Λεπτών) και 1 , 2 Ευρώ.
Τα κέρματα έχουν μια Ευρωπαϊκή και μια Εθνική όψη. Η κοινή όψη των κερμάτων αντιπροσωπεύει τον χάρτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με φόντο εγκάρσιες γραμμές όπου εμφανίζονται τα αστέρια της Ευρωπαϊκής σημαίας.
Όλα τα κέρματα φέρουν την Ευρωπαϊκή τους όψη ίδια. Η Εθνική όψη ποικίλει από χώρα σε χώρα , ωστόσο όλα τα κέρματα Ευρώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις χώρες της ζώνης Ευρώ.




Το κοινό νόμισμα καθιστά ευκολότερη την εξαγωγή και προώθηση των προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά, οι συναλλαγές πραγματοποιούνται ευκολότερα, η ποιότητα και οι τιμές των προϊόντων βελτιώνονται καθώς οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα ελέγχου και σύγκρισης των προϊόντων με άλλες χώρες.

ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΕΥΡΩ - ΔΟΛΛΑΡΙΟΥ & ΑΛΛΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ(παρατήρησε και τις τελευταίες μεταβολές στα "γραφήματα")


ΚΑΝΕ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΕΥΡΩ ΣΕ ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ

ΚΛΙΚ

Πώς βρίσκουμε τον τόκο;

Ο δάσκαλός μας πήρε δάνειο από Τράπεζα 30.000 € με επιτόκιο 6% το χρόνο. Πόσο θα πληρώσει έπειτα από ένα χρόνο;

Λύση: 6 /100 * 30.000 = 6 * 30.000 / 100 = 180.000 / 100 = 1.800 € (τόκο) Άρα θα πληρώσει μετά από ένα χρόνο 30.000 + 1.800 = 31.800 €
  • Τα προβλήματα τόκου μπορούν να λυθούν με αναλογία, με απλή μέθοδο των τριών ή αναγωγή στη μονάδα

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ

Η Αφρική βρίσκεται κυρίως στην τροπική ζώνη.



Βρέχεται βόρεια από τη Μεσόγειο θάλασσα, δυτικά από τον Ατλαντικό Ωκεανό και ανατολικά από την Ερυθρά θάλασσα, την Αραβική θάλασσα και τον Ινδικό Ωκεανό. Ο Ινδικός Ωκεανός βρέχει και νότια την Αφρική.



Η Αφρική χωρίζεται από την Ευρώπη με τη Μεσόγειο θάλασσα και τον πορθμό του Γιβραλτάρ



και ΒΑ χωρίζεται από την Ασία με την Ερυθρά θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ.



Η Αφρική είναι ένα τεράστιο οροπέδιο το οποίο καταλήγει στη θάλασσα δημιουργώντας έτσι απόκρημνες ακτές οι οποίες δεν ήταν καθόλου εύκολα προσβάσιμες για εξερεύνηση και αυτό ήταν ένας από τους λόγους που το εσωτερικό της Αφρικής άργησε να εξερευνηθεί.
Η Αφρική είναι η πιο αραιοκατοικημένη ήπειρος της Γης αφού οι έρημοι και οι ημιέρημοι κάνουν αρκετά δύσκολη τη διαβίωση σε αυτή τη χώρα.
Η Αφρική δε διακρίνεται για τη μορφολογία του εδάφους της. Το ηπειρωτικό ανάγλυφο δε παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία και συγκεκριμένα στο κέντρο της υπάρχουν μικροί ορεινοί όγκοι, ενώ στην περιφέρεια συναντάμε μικρά και μεγάλα όρη, πολλά από τα οποία είναι ηφαίστεια.



Το ψηλότερο βουνό της Αφρικής είναι το ηφαιστειογενές Κιλιμάντζαρο (5895 μ.), βρίσκεται κοντά στον Ισημερινό και σχεδόν πάντα οι κορυφές του είναι σκεπασμένες με χιόνι, όχι όμως σε τέτοια ποσότητα όπως στα παλαιότερα χρόνια, λόγω της αύξησης της θερμότητας




Άλλα ηφαιστειογενή βουνά είναι το όρος Κένυα, το Ρουβενζόρι κλπ. Η μοναδική μεγάλη οροσειρά είναι ο Άτλας που βρίσκεται ΒΑ και εκτείνεται από τον Ατλαντικό έως τις ακτές της Μεσογείου.



O μεγαλύτερος ποταμός της Αφρικής αλλά και του κόσμου(μήκος) είναι ο Νείλος που αποτελεί πηγή ζωής για τους Αιγύπτιους και για να εκμεταλλευτούν το νερό του, έχουν κατασκευάσει ένα μεγάλο φράγμα, το γνωστό φράγμα του Ασουάν.




Πηγάζει νότια του Ισημερινού και εκβάλλει στη Μεσόγειο θάλασσα σχηματίζοντας ένα εύφορο "δέλτα".

Καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί ο Νείλος λατρεύτηκε στην αρχαιότητα από τους Αιγύπτιους και σαν "Θεός";
  • Δες τι είχαμε πει για το Νείλο στο μάθημα για τα μεγαλύτερα ποτάμια του κόσμου


Άλλοι σπουδαίοι ποταμοί είναι: ο Νίγηρας, ο Κόνγκο, ο Σενεγάλης, ο Ζαμβέζης κ. ά.



ΠΑΙΧΝΙΔΙ ...ΠΟΤΑΜΩΝ

ΚΛΙΚ

Γνωστές λίμνες της Αφρικής είναι η Τανγκανίκα, η Βικτόρια(2η στον κόσμο σε έκταση με γλυκό νερό), η Νυάσσα, η Τσαντ κ. ά.
  • Παρατήρησε στην παρακάτω εικόνα ότι το ίδιο φαινόμενο με τον πάγο στο Κιλιμάντζαρο παρατηρείται και στη λίμνη Τσαντ.



ΠΑΙΧΝΙΔΙ ...ΝΕΡΩΝ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ

ΚΛΙΚ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ ΑΝΑΓΛΥΦΟΥ ΑΦΡΙΚΗΣ

ΚΛΙΚ

Η Αφρική επίσης είναι πλούσια σε κοιτάσματα πολύτιμων μετάλλων, όπως χρυσός και διαμάντια ορυκτά καύσιμα όπως πετρέλαιο, άνθρακα και φυσικό αέριο αλλά και διάφορα άλλα μεταλλεύματα όπως σίδηρο, χαλκό κλπ
Ο ορυκτός αυτός πλούτος όμως παραμένει αναξιοποίητος εξαιτίας της έλλειψης τεχνογνωσίας και οικονομικών πόρων των κατοίκων.
Γι αυτό το λόγο δυτικές ευρωπαϊκές χώρες της Ευρώπης(Αγγλία, Γαλλία κ.ά) ίδρυσαν αποικίες με σκοπό την εκμετάλλευση του ορυκτού αυτού πλούτου.
  • Παρατήρησε στην παρακάτω εικόνα ποια ευρωπαϊκά κράτη είχαν αποικίες στην Αφρική



Η ύπαρξη πολύτιμων μετάλλων ήταν επίσης και ένας λόγος που ο άνθρωπος κατέστρεψε το φυσικό περιβάλλον αφού άνοιξε πολλά ορυχεία. Βέβαια υπάρχουν και άλλοι λόγοι όπως η παράνομη υλοτομία για την εκμετάλλευση της ξυλείας ή για τη δημιουργία γεωργικών εκτάσεων, οι επεμβάσεις του ανθρώπου στο έδαφος(διάνοιξη δρόμων, κατασκευή φραγμάτων κ. ά.) με συνέπεια η χλωρίδα και η πανίδα να έχει εξαφανιστεί ή να κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Μοναδική "όαση" τα τεράστια εθνικά πάρκα που έχουν δημιουργήσει κάποιες χώρες για την προστασία της άγριας πανίδας, όπου οι τουρίστες μπορούν να κάνουν σαφάρι και να δουν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον.



  • Δες το παρακάτω βίντεο και προσπάθησε να αναγνωρίσεις κάποια ζώα και να φανταστείς τις δυσκολίες που θα κρύβει ένα σαφάρι στην Αφρική





Η Πυραμίδα του Χέοπα


Η πυραμίδα του Χεφρήνου ή Κχεφρέν


Το ισλαμικό τέμενος Αλ Αζχάρ


Η μονή της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Μουσική: Ευανθία Ρεμπούτσικα
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Κότσιρας




Το εκπληκτικό Μουσείο του Καΐρου

ΚΛΙΚ

Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ - ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Στις 23 Απριλίου 1616 έφυγαν από την ζωή δύο μεγάλα ονόματα των γραμμάτων: ο ισπανός συγγραφέας του «Δον Κιχώτη» Μιγκέλ Ντε Θερβάντες και ο άγγλος δραματουργός Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Με αφορμή το διπλό αυτό γεγονός, η UNESCO έχει καθιερώσει την 23η Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου.

Στην Καταλονία, την ημέρα αυτή εορτάζεται η «Μέρα των Βιβλίων και των Ρόδων», μία τοπική παραλλαγή του Αγίου Βαλεντίνου, που συνδυάζεται με την εορτή του προστάτη της περιοχής, Αγίου Γεωργίου. Με το σύνθημα «Ένα τριαντάφυλλο για την αγάπη, ένα βιβλίο για πάντα», ο άνδρας θα χαρίσει στην αγαπημένη του ένα τριαντάφυλλο κι αυτή θα του το ανταποδώσει με ένα βιβλίο.

Στο επίκεντρο των εκδηλώσεων, ο περίφημος δρόμος της Βαρκελώνης «Λα Ράμπλα», η πιο ζωντανή γωνιά της πόλης, «ο μόνος δρόμος, που δεν ήθελα να τελείωνε ποτέ», όπως είχε πει κάποτε ο Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Εκτιμάται ότι μόνο την ημέρα αυτή διακινούνται στην Βαρκελώνη 500.000 βιβλία και 4 εκατομμύρια τριαντάφυλλα.

Επίσης είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων καθιέρωσε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Είναι η ημέρα που γεννήθηκε ο Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Παρότι στην Ευρώπη το παιδικό βιβλίο είχε ξεκινήσει από το 18ο αι. στην Ελλάδα οι πρώτοι συγγραφείς παιδικών βιβλίων εμφανίζονται πολλά χρόνια μετά. Σαν πρώτοι συγγραφείς θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν η Πηνελόπη Δέλτα και ο Γρηγόριος Ξενόπουλος.


Ευτυχώς στην εποχή μας το παιδί έρχεται πλέον σε επαφή με το βιβλίο από πολύ μικρό συνήθως από τη βρεφική ηλικία και μάλιστα με τα καινούρια πάνινα και πλαστικά που κυκλοφορούν στο εμπόριο γίνονται εύκολα αποδεκτά από γονείς και βρέφη. Ο γονιός πρέπει να διαβάζει και να ξαναδιαβάζει το εικονογραφημένο πάντα βιβλίο έχοντας το παιδί στην αγκαλιά του αφού όπως αποφάνθηκαν οι ειδικοί αυτό συμβάλλει στη σωστή γλωσσική, νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Δυστυχώς όμως στην εποχή μας το παιδί δε διαβάζει όσο θα έπρεπε.
Οι λόγοι πολλοί. Ας δούμε μερικούς.

  • Κατ΄ αρχήν η έλλειψη οικογενειακής παράδοσης. Βασική προϋπόθεση για να αγαπήσουν τα παιδιά τα βιβλία θα πρέπει πρώτα οι γονείς να χουν δείξει όμοια συμπεριφορά. Να επισκεφτούν με τα παιδιά τους μια βιβλιοθήκη, μια έκθεση βιβλίου(είναι μια καλή ευκαιρία να γίνει αυτό στο σχολείο μας, αφού την Κυριακή θα διοργανώσει παρόμοια ), να αγοράσουν ή να δανειστούν βιβλία για τα παιδιά τους, να γεμίσουν τις βιβλιοθήκες τους με βιβλία και όχι με κορνίζες και μπιμπελό, να διαβάσουν ή έστω να «κάνουν» πως διαβάζουν και οι ίδιοι για λίγο.
  • Δεύτερο η νοοτροπία ορισμένων γονιών αλλά και δασκάλων ότι το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων είναι «χάσιμο χρόνου». Αυτοί μάλλον δε θα χουν ακούσει ότι ένα καλό βιβλίο είναι «ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο» ή τη φράση ότι " ανοίγεις ένα βιβλίο, αρχίζει μια γιορτή"
  • Τρίτο η έλλειψη ελεύθερου χρόνου. Αυτό παρατηρείται κυρίως στις μεγάλες πόλεις όπου οι γονείς «πνίγουν» τα παιδιά με έξτρα ασχολίες(ξένες γλώσσες, μπαλέτο, πιάνο, αθλητικές δραστηριότητες κλπ)
  • Τέταρτο στη σειρά αλλά πρώτο στη στατιστική η τηλεόραση. Δεν είναι μυστικό ότι εκπομπές όπως «Μαρία, η άσχημη» και «Παρά πέντε» παλιότερα αλλά και «Ευτυχισμένοι μαζί» , «Η Πολυκατοικία» και «Ο Λάκης ο γλυκούλης» πρόσφατα, έχουν φανατικό κοινό από παιδιά. Βέβαια θα πρέπει να πούμε ότι η τηλεόραση αν θέλουν και οι γονείς θα μπορεί να γίνει φίλος του παιδικού βιβλίου, αφού υπάρχουν εκπομπές σχετικές με αυτό.
  • Τέλος στα αρνητικά θα πρέπει να τοποθετήσουμε και την απρόσιτη τιμή των βιβλίων. Δε μπορεί να λέγεται κάποιο παιδικό βιβλίο και να τιμάται από 20 –30 €. Δε συμβαδίζουν αυτά.
Ας πούμε όμως κάποια χρήσιμα πράγματα ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία:
Πόσο δύσκολη είναι η επιλογή ενός «καλού» βιβλίου;
Είναι γεγονός ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας προτιμούν ότι έχει σχέση με τον εαυτό τους , την οικογένειά τους και τους φίλους τους. Άρα τέτοια βιβλία είναι και τα πιο δημοφιλή σε αυτή την ηλικία. Μπορεί να τους αρέσει ένα βιβλίο απλά από τον αστείο τίτλο που θα έχει(κάποτε η κόρη μου επέμενε να δανειστεί βιβλίο από τη βιβλιοθήκη απλά επειδή τιτλοφορούνταν «ο ερωτευμένος βάτραχος») ή από κάποια ωραία πολύχρωμη φωτογραφία που θα έχει στο εξώφυλλο.Επειδή προτιμούν και «πρέπει» τα βιβλία να είναι εικονογραφημένα θα πρέπει να γίνεται και η ανάλογη επιλογή εικόνων από τους γονείς. Όσο μικρότερο είναι το παιδί τόσο πιο ξεκάθαρη πρέπει να είναι μια φωτογραφία, το έντονο και φωτεινό χρώμα θα πρέπει να προτιμείται.

Και ποιος είναι ο τρόπος που πρέπει να διαβάζουμε στα παιδιά;

Ξεκινάμε από το εξώφυλλο δείχνοντάς το και σχολιάζοντάς το και στη συνέχεια να μας πουν αφού τους πούμε τον τίτλο για τι πράγμα φαντάζονται ότι θα μιλάει. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το χέρι μας τη φορά των λέξεων ώστε να συνηθίζουν τη φορά γραφής. Να ζητάμε να μας σχολιάζουν αποφάσεις και πράξεις των πρωταγωνιστών, αν είναι σωστές οι ενέργειες που έκαναν ή τι θα μπορούσαν καλύτερο να κάνουν κλπ. Να σταματάμε το διάβασμα και να ζητάμε να κάνουν προβλέψεις για το τι μπορεί να γίνει στη συνέχεια του βιβλίου και να το συζητάμε αυτό και στο τέλος του βιβλίου. Αν τους άρεσε τι ήταν αυτό ή τι θα ήθελαν να γίνει που δεν έγινε κλπ. Και βέβαια θα «πρέπει» να τους το ξαναδιαβάσουμε και να τους το ξαναδιαβάσουμε όσες φορές μας το ζητήσουν…

Και όσο αφορά μεγαλύτερα παιδιά(δημοτικού)τι είδους βιβλία να προτιμούμε;

Η προσφορά κάθε είδους λογοτεχνικού βιβλίου είναι εξίσου σημαντική:

  • Τα παραμύθια π.χ. πλουτίζουν τη φαντασία των παιδιών και μάλιστα το λαϊκό παραμύθι μπορεί ακόμα να φέρει το παιδί σε επαφή με την παράδοση του τόπου του και το λαϊκό του πολιτισμό.
  • Διηγήματα-Μυθιστορήματα: Κυρίως απευθύνονται σε παιδιά άνω των 8 ετών με πληθώρα μηνυμάτων από τη σύγχρονη ζωή(κοινωνική αδικία, πόλεμοι, πείνα, μόλυνση περιβάλλοντος, ευτυχισμένη ζωή κλπ).
  • Ιστορικά-Θρησκευτικά: Κατανοούν με αυτά την ιστορική και εθνική τους κληρονομιά, τη γνωριμία με το δρόμο του Θεού κλπ
  • Θέατρο: Αγαπητό είδος σε όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από ηλικίες αφού το παιδί με το νου του βιώνει τα δρώμενα συμμετέχει πιο ενεργά στις πράξεις των πρωταγωνιστών.
Και κάτι τελευταίο σχετικά με τη διδασκαλία των λογοτεχνικών βιβλίων μέσα στο σχολείο.

Δυστυχώς αλλά και εδώ οι εκπαιδευτικοί είναι δέσμιοι της δυσβάσταχτης ύλης των μαθημάτων και του συνεχούς «τρεξίματος» να την τελειώσουν. Οι πρωτοβουλίες που δίνονται πολύ λίγες και η αξιοποίηση λογοτεχνικών κειμένων πλέον γίνεται μέσα από κάποια κείμενα της Γλώσσας(που κι εδώ με τα νέα βιβλία, έχουν γίνει λίγα).
Έτσι απομένει στο να γίνουν διαγωνισμοί ανάγνωσης-εικονογράφησης και παρουσίασης(στα βιβλία της Ε΄ έχει σχετική ενότητα), γωνιά της λογοτεχνίας με μικρή βιβλιοθήκη κάθε τάξης(εδώ θα το συζητήσουμε όταν υπάρξει και η κατάλληλη αίθουσα βέβαια στο ελληνικό σχολείο), με ομιλίες από εκπαιδευτικούς ή συγγραφείς σε εκδηλώσεις, αλλά και σύνδεση της λογοτεχνίας και με άλλα μαθήματα(ζωγραφική, μουσική, θέατρο, αλλά και ιστορία-γεωγραφία κλπ).
Τελειώνοντας τα σχετικά για το παιδικό βιβλίο θα αναφέρω ενδεικτικά λογοτεχνικά βιβλία για ανάλογες τάξεις τα οποία πολλά από αυτά θα βρείτε και στην έκθεση βιβλίου που θα διοργανώσει το Σχολείο μας στον αύλειο χώρο την Κυριακή 25 Απριλίου)

Ταυτόχρονα, με την έκθεση βιβλίου στον κήπο του σχολείου μας, στις αίθουσες σε παράλληλη έναρξη θα υπάρχουν δραστηριότητες:
  • με κοσμήματα και χάντρες,
  • με κατασκευή φιγούρας καραγκιόζη,
  • με κατασκευή μαγιάτικων στεφανιών με γκοφρέ χαρτί,
  • με παρουσίαση μαθηματικών σπαζοκεφαλιών.
  • Ταυτόχρονα ο συγγραφέας Μερκούριος Αυτζής θα μας παρουσιάσει βιβλία του και θα ακολουθήσει σχετική συζήτηση .
  • Και βέβαια όλα αυτά μαζί με το καφεδάκι για τους γονείς και το κουλουράκι που θα ψήσουμε στο φούρνο μας μαζί με τα παιδιά του σχολείου μας.



Α και Β τάξη Δημοτικού:

Ένα ψυγείο για τον Ορφέα> Μερκούριος Αυτζής
Στη χώρα της φαντασίας> Μερκούριος Αυτζής
Τα Χριστούγεννα του Αλήτη> Μερκούριος Αυτζής
Η Τοσοδούλα>Άντερσεν
Στο Κουρδιστάν>Ευγενία Φακίνου
Λεξοχαρές και Λεξοπανηγύρια>Θέτη Χορτιάτη
Το βατραχάκι που ήθελε να είναι νούφαρο>Ελίνα Μαρμαρίδου
Το παραμύθι με τα χρώματα/ Ζωίτσα>Αλέξανδρος Κυριτσόπουλος
Βάτραχοι>Αριστοφάνης
Η Σταχτοπούτα>Πότη Στρατίκη
Η χελωνίτσα Καρέττα- Καρέττα και το παλιό Φολγκσβάγκεν>Χρίστος Μπουλιώτης
Λυσιστράτη>Σοφία Ζαραμπούκα
Καρυοθραύστης>Hoffman
Πινόκιο>Collodi
Η Τουλιπίτσα/Η κόκκινη κοτούλα>Ζωρζ Σαρή
Τα ωραιότερα παιδικά παραμύθια>Όσκαρ Ουάιλτ

Γ και Δ τάξη Δημοτικού:

Ουρανοκαμώματα>Μερκούριος Αυτζής
Το τραγούδι του κότσυφα>Μερκούριος Αυτζής
Ποτέ μη γαργαλάς ένα γορίλα>Ευγένιος Τριβιζάς
Ο Ηρακλής/ Ο Θησέας >Μενέλαος Λουντέμης
Παραμύθι χωρίς όνομα>Πηνελόπη Δέλτα
Το καπλάνι της βιτρίνας>Άλκη Ζέη
Το ερωτευμένο σύννεφο>Ναζίμ Χικμέτ
Λεξοχαρές και Λεξοπανηγύρια>Θέτη Χορτιάτη
Ρωτώ και Μαθαίνω/Ήθελε να τη λένε κυρία>Έλλη Αλεξίου
Εδώ Σελήνη/ Η Παναγιά του Κάστρου>Νίτσα Τζώρτζογλου
Σειρά Μυθολογία/ Ομήρου Ιλιάδα/Όρνιθες>Σοφία Ζαραμπούκα
Το κάλεσμα του δάσους>Τζακ Λόντον
Τα πιο όμορφα παραμύθια>Αγγελική Βαρελλά
Το 33/ Ο Εέ από τα άστρα>Μάνος Κοντολέων
Ροβινσόνας Κρούσος>Ντανιέλ Ντέφοου

Ε και ΣΤ τάξη Δημοτικού:

Όστρακο στα μαλλιά>Μερκούριος Αυτζής
Φρουτοπία>Ευγένιος Τριβιζάς
Λόγια της Πλώρης>Ανδρέας Καρκαβίτσας
Μάγκας/ Τα μυστικά του Βάλτου>Πηνελόπη Δέλτα
Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου>Άλκη Ζέη
Το πάρτι της Μιράντας/Το τέλος των τεράτων>Κίρα Σίνου
Η Μυστηριώδης Νήσος>Ιούλιος Βερν
Το αυγό της Έχιδνας>Λίτσα Ψαραύτη
Τομ Σόγερ>Μαρκ Τουαίν
Ιστορίες απ’ το Βυζάντιο>Σοφία Μαυροειδή- Παπαδάκη
Οι περιπέτειες του χαμόγελου>Μάρω Λοΐζου
Οι τρεις Σωματοφύλακες>Αλέξανδρος Δουμά
Η Κόρη των Αιγών>Αναστασία Ευσταθίου

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ

Στην Ασία αναπτύχθηκαν σπουδαίοι αρχαίοι πολιτισμοί. Κυρίως στη Μεσοποταμία, την Κίνα και την Ινδία. Επίσης ιδρύθηκαν και εξαπλώθηκαν πολλές θρησκείες, ομιλούνται πολλές γλώσσες και κατοικούν όλες οι φυλές του κόσμου. Οι ασιατικοί λαοί διαφέρουν μεταξύ τους σε πολλούς τομείς: στη φυλή, στη θρησκεία, στη γλώσσα, στα ήθη και έθιμα, στην καθημερινή ζωή, στο πολιτισμικό και μορφωτικό επίπεδο. Οι παράγοντες που διαφοροποιούν αυτούς τους λαούς έχουν να κάνουν με το κλίμα, το έδαφος, την οικονομία, τη μόρφωση κλπ κάθε χώρας.
  • Στη Μέση Ανατολή συναντάμε μεγάλες συγκεντρώσεις πληθυσμών. Εδώ απλώνονται και μεγάλοι ποταμοί και κοιλάδες. Άλλωστε κατά την αρχαιότητα εμφανίστηκαν εδώ και σπουδαίοι πολιτισμοί, οι οποίοι επηρέασαν και την ανάπτυξη πολλών κοντινών κρατών.
Οι πολιτισμοί των Ασσυρίων, των Φοινίκων, των Βαβυλωνίων, των Περσών, των Αράβων είναι μερικοί από τους σπουδαίους πολιτισμούς που γεννήθηκαν στην εύφορη Μεσοποταμία αλλά και στη γύρω περιοχή.








Αυτό που ενώνει αυτούς τους λαούς είναι η ισλαμική θρησκεία που είναι κοινή σε όλους καθώς και η αραβική γλώσσα. Επίσης στον παρόμοιο τρόπο ζωής, που είναι αυστηρά προσηλωμένοι στις αξίες, στα έθιμα και στους ηθικούς νόμους των προγόνων τους.
  • Στην Ινδία κατοικούν πολλές φυλές, ομιλούνται 14 επίσημες γλώσσες και ο συνδετικός τους κρίκος είναι η θρησκεία. Ο ινδουισμός είναι η κυρίαρχη θρησκεία της Ινδίας σε αντίθεση με τις γύρω χώρες(Πακιστάν, Αφγανιστάν και Μπαγκλαντές) που επικρατεί ο μουσουλμανισμός.
ΙΝΔΙΑ

ΚΛΙΚ
  • Ένας επίσης πανάρχαιος λαός είναι και οι Κινέζοι. Αυτοί ανήκουν στην κίτρινη φυλή, είναι βουδιστές, κομφουκιανιστές και ταοϊστές και είχαν αναπτύξει πλούσιο και πανάρχαιο πολιτισμό.


Ανακάλυψαν το χαρτί, την πυξίδα, το σεισμογράφο και έκαναν πρώτοι χρήση της πυρίτιδας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι ο υπερπληθυσμός αφού πλέον έχουν ξεπεράσει και το 1.300.000.000

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ





  • Οι Ιάπωνες χαρακτηρίζονται για την εργατικότητά τους, την ευφυΐα τους, την πειθαρχία τους. Διακρίνονται σε όλους τους τομείς και ανέπτυξαν ιδίως τη βιομηχανία και την τεχνολογία. Θεωρούνται οι πιο μορφωμένοι στον κόσμο και χαρακτηρίζονται για το υψηλό τους πολιτιστικό επίπεδο.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ: H ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Η σχολική χρονιά στην Ιαπωνία ξεκινάει τον Απρίλιο και όχι τον Σεπτέμβριο όπως στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες.
Η πρώτη περίοδος διαρκεί ως τις 20 Ιουλίου, οπότε αρχίζουν οι καλοκαιρινές διακοπές. Τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο στις αρχές Σεπτεμβρίου για την δεύτερη περίοδο που διαρκεί ως τις 25 Δεκεμβρίου. Και η τρίτη και τελευταία περίοδος ξεκινά στις αρχές Ιανουαρίου και συνεχίζει ως το τέλος του Μαρτίου.

Κατά την εναρκτήρια τελετή εισόδου στο σχολείο, ο διευθυντής καλωσορίζει τους μαθητές και το προσωπικό. Ακολουθεί χαιρετισμός από τους μαθητές και η τελετή κλείνει με ένα σχολικό τραγούδι. Μετά, οι δάσκαλοι οδηγούν τους μαθητές στις τάξεις, διανέμουν τα βιβλία και βγάζουν αναμνηστικές φωτογραφίες
Η αρχή της νέας σχολικής χρονιάς γίνεται μέσα στην άνοιξη καθώς, όπως πιστεύουν, η άνοιξη-όπου η φύση ξαναγεννιέται-είναι η τέλεια εποχή για το ξεκίνημα καινούργιων πραγμάτων. Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα και γεμάτα νέες προσδοκίες καθώς πλησιάζει η νέα σχολική χρονιά.
Καθώς επίσης στην αρχή του Απριλίου ανθίζουν και οι κερασιές, πολλοί συνδέουν την όμορφη εικόνα τους με το ξεκίνημα του σχολείου ή νέας δουλειάς. Πολλά σχολεία έχουν κερασιές στον κήπο τους και οι γονείς φωτογραφίζουν τα παιδιά τους την πρώτη ημέρα κάτω από τα πανέμορφα άνθη τους.


ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΙΣ ΚΕΡΑΣΙΕΣ!!!


ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΓΝΩΣΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΣΕΙΡΑΣ



ΙΑΠΩΝΙΑ

ΚΛΙΚ
  • Οι λαοί της Κεντρικής Ασίας είναι οι περισσότεροι μογγολικής καταγωγής, ζουν νομαδική ζωή και κύρια απασχόλησή τους είναι η κτηνοτροφία και η καλλιέργεια της γης. Το 13ο αιώνα είχαν δημιουργήσει ένα αχανές κράτος, μια τεράστια αυτοκρατορία που με αρχηγό τον Τζέκινς Χαν είχαν φθάσει έως τα όρια της Ινδίας και ακόμα του Βυζαντίου, χωρίς όμως να μπορέσουν να σταθεροποιήσουν την αυτοκρατορία που είχαν δημιουργήσει.


το μεγάλο κράτος των Μογγόλων κατά την εποχή του Τζέκινς Χαν


ο Τζεκινς Χαν σε χαρτονόμισμα

Δεν έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα και αυτό εξαιτίας κυρίως των δυσχερών φυσικών συνθηκών(κλίμα- έδαφος). Κάτι ανάλογο που συμβαίνει, όπως είπαμε στο προηγούμενο μάθημα και με τη Σιβηρία της Βόρειας Ασίας.
  • Τέλος οι κάτοικοι της ΝΑ Ασίας έχουν αναπτυχθεί αρκετά σε σχέση με τους λαούς της Κεντρικής Ασίας, αφού είναι καλύτερες οι γεωμορφολογικές(εύφορες πεδιάδες) αλλά και κλιματικές συνθήκες, γεγονός που οδήγησε και στην πολιτιστική ανάπτυξη των λαών(θέατρο, χορό, μουσική κλπ)
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΙΝΔΟΝΗΣΙΑΚΟΣ ΧΟΡΟΣ