Όταν κάνουμε μια στατιστική έρευνα, χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγιο, καταγράφουμε τα δεδομένα (τις απαντήσεις δηλαδή που συγκεντρώσαμε) σε έναν πίνακα. Στη συνέχεια μπορούμε να παρουσιάσουμε τα δεδομένα του πίνακα με ραβδόγραμμα (ράβδους που το ύψος τους δείχνει τον αριθμό απαντήσεων σε κάθε περίπτωση), εικονόγραμμα (αντί ράβδων, εικόνες) ή σημειόγραμμα (αντί εικόνων, σημεία). Σκοπός μας να τα παρουσιάσουμε απλά και κατανοητά.
β) με εικονόγραμμα:
γ) με σημειόγραμμα
ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΡΑΒΔΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΚΛΙΚ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Το παρακάτω σημειόγραμμα δείχνει τα νούμερα παπουτσιών των μαθητών της Δ΄τάξης του σχολείου μας. Να συμπληρώσεις τον πίνακα με τα στοιχεία που υπάρχουν στο σημειόγραμμα και να φτιάξεις και το ανάλογο ραβδόγραμμα
Παράδειγμα
Ρωτήσαμε τα 28 παιδιά της Δ΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ραιδεστού να μας πουν ποιο άθλημα προτιμούν. Οι μαθητές δήλωσαν ως εξής: ποδόσφαιρο 12, μπάσκετ 7, βόλεϊ 4, κολύμβηση 3 και τένις 2.
Καταγράφουμε αυτά τα δεδομένα σε πίνακα:
Τα δεδομένα του πίνακα μπορούμε να τα παρουσιάσουμε με τους εξής 3 τρόπους:
α) με ραβδόγραμμα:
Ρωτήσαμε τα 28 παιδιά της Δ΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ραιδεστού να μας πουν ποιο άθλημα προτιμούν. Οι μαθητές δήλωσαν ως εξής: ποδόσφαιρο 12, μπάσκετ 7, βόλεϊ 4, κολύμβηση 3 και τένις 2.
Καταγράφουμε αυτά τα δεδομένα σε πίνακα:
Τα δεδομένα του πίνακα μπορούμε να τα παρουσιάσουμε με τους εξής 3 τρόπους:
α) με ραβδόγραμμα:
β) με εικονόγραμμα:
γ) με σημειόγραμμα
ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΡΑΒΔΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΚΛΙΚ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Το παρακάτω σημειόγραμμα δείχνει τα νούμερα παπουτσιών των μαθητών της Δ΄τάξης του σχολείου μας. Να συμπληρώσεις τον πίνακα με τα στοιχεία που υπάρχουν στο σημειόγραμμα και να φτιάξεις και το ανάλογο ραβδόγραμμα