Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ


Σε ποιο είδος θεάτρου ανήκει το μάθημα μας; ξέρεις γιατί λέγεται έτσι;

Ας ακούσουμε τώρα το μάθημά μας από μια ιστορική ηχογράφηση...



    • Ποιος είναι ο τίτλος του θεατρικού έργου που έχετε παρακολουθήσει;
    • Ποια είναι τα πρόσωπα που λαμβάνουν μέρος στην ιστορία του Καραγκιόζη; ποιος ο χαρακτήρας του καθενός;
    • Ποια σκηνή σας άρεσε και γιατί;
    • Τι χρειαζόμαστε για να παρουσιάσουμε μια τέτοια παράσταση; Δες και από εδώ ΚΛΙΚ
    • Τι νομίζεις ότι θα συμβεί στη συνέχεια της ιστορίας;

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ


ΕΠΙΦΩΝΗΜΑΤΑ 
Οι άκλιτες λέξεις που φανερώνουν χαρά, λύπη, θαυμασμό, απορία, έκπληξη, πόνο ευχή, έπαινο, κτλ, δηλαδή εκφράζουν συναισθήματα, λέγονται επιφωνήματα. Ύστερα από τα επιφωνήματα βάζουμε θαυμαστικό (!). Τα επιφωνήματα δηλώνουν:

θαυμασμό: α! ποπό! ω! μπα!
απορία: α! ο! μπα!
πόνο, λύπη: αχ! α! όχου! άου! οχ! αλί! αλίμονο!
ευχή: είθε! μακάρι!
έπαινο: εύγε! μπράβο!
κάλεσμα: ε! ω!
ειρωνεία: ε! ου!

στεναχώρια, αηδία: ε! ου! ουφ! πουφ! πα πα πα!
παρακίνηση: άντε! άμε! μαρς! αλτ! στοπ! σουτ!
άρνηση: α μπα!
αβεβαιότητα: χμ! 

Π.χ.: Οχ! το πόδι μου.
Μπράβο σου! πολύ καλά τα κατάφερες. 

ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΕ -ΕΙΟ

Τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -είο, τα οποία τονίζονται στην παραλήγουσα και δηλώνουν τόπο, γράφονται με -ει-. 
 
Π.χ.: σχολείο, γραφείο, κουρείο, νοσοκομείο, ιατρείο, μαγειρείο, καφενείο, ξενοδοχείο, νηπιαγωγείο...