Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2009

ΦΩΣ ΚΑΙ ΣΚΙΕΣ

Όταν ανάμεσα σε μια πηγή φωτός και σε ένα τοίχο παρεμβάλλουμε ένα αδιαφανές σώμα, τότε κάποιες από τις ακτίνες φωτός που ξεκινούν από την πηγή διακόπτονται από το σώμα και δε φτάνουν στον τοίχο.

Αυτό δημιουργεί πάνω στον τοίχο μια σκοτεινή περιοχή που ονομάζεται σκιά του σώματος.
Όσο πιο κοντά βρίσκεται η πηγή φωτός στο αντικείμενο τόσο μεγαλύτερη είναι η σκιά του στον τοίχο και το αντίστροφο.(Βέβαια εξαρτάται και από την απόσταση του τοίχου. Όσο ο τοίχος είναι πιο μακριά, τόσο λιγότερες ακτίνες φτάνουν και η σκιά φαίνεται μεγαλύτερη.)




ΦΩΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ(Διαδραστικό)


Βάλε διάφορα αντικείμενα μπροστά στο φως και δες τη σκιά τους. Μετακίνησε κοντά-μακριά το φως από τα αντικείμενα. ΚΛΙΚ
ΗΛΙΑΚΑ ΡΟΛΟΓΙΑ

Η αλλαγή της θέσης του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας, αφού η γη γυρίζει γύρω από τον άξονά της, έδωσε αφορμή να παρατηρήσουν οι άνθρωποι την αλλαγή της θέσης της σκιάς των διαφόρων αντικειμένων και να κατασκευάσουν τα ηλιακά ρολόγια.


Για μία εποπτική προσέγγιση του ηλιακού ρολογιού ΚΛΙΚ


Εδώ ότι θέλεις να μάθεις για τα ηλιακά ρολόγια ΚΛΙΚ

ΣΚΙΕΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ


Η φωτεινή πηγή που τοποθετείται πίσω από τις φιγούρες κάνει να εμφανίζονται οι σκιές τους επάνω στο πανί και να τις βλέπουν οι θεατές



ΣΚΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Εδώ οφείλεται η έκλειψη της σελήνης και η έκλειψη του ηλίου(όταν η σελήνη βρεθεί στη σκιά της γης στην πρώτη περίπτωση και όταν η σελήνη βρεθεί ανάμεσα σε ήλιο και γη στη δεύτερη περίπτωση)

φάσεις έκλειψης σελήνης

φάσεις έκλειψης ηλίου(μερικής)


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΣΚΙΕΣ


ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Σκέψου και απάντησε:

α)Γιατί σε νυκτερινό αγώνα ποδοσφαίρου δημιουργούνται παραπάνω από μία σκιά των παικτών στο γρασίδι;

...............................................................................................

β) Γιατί συνήθως δεν έχει σκιά ένα ποτήρι από διαφανές γυαλί;

.............................................................................................

γ) Γιατί όταν το μεσημέρι του καλοκαιριού καθόμαστε στην παραλία δεν έχουμε σκιά;

..............................................................................................