Τρίτη 19 Μαΐου 2009

ΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Το συγκοινωνιακό δίκτυο της Ελλάδας εξελίσσεται συνεχώς με σκοπό να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις ανάγκες των ανθρώπων και τη μεταφορά των απαραίτητων αγαθών. Χωρίζεται σε δίκτυα:

  • το οδικό


Χωρίζεται σε τοπικό, επαρχιακό και εθνικό. Η μορφολογία της Ελλάδας δυσκολεύει την ανάπτυξη του. Παρόλα ταύτα τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικά οδικά έργα που δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από τα σύγχρονα ευρωπαϊκά.

Πρώτο και σημαντικό οδικό έργο θεωρείται η Εγνατία οδός που συνδέει οδικά την Ευρώπη με την Ασία, καθώς και τη χώρα μας με τη Δυτική Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Το συνολικό μήκος της είναι 680 χιλιόμετρα, ξεκινά από την Ηγουμενίτσα, διασχίζει την Ήπειρο, τη Βόρεια Ελλάδα και καταλήγει στον Έβρο, στα ελληνοτουρκικά σύνορα(Κήπους). Κάθετοι οδοί συνδέουν αυτήν με μεγάλες πόλεις καθώς και με τα σύνορα και άλλων κρατών(Αλβανία, Π.Γ.Δ.Μ., Βουλγαρία, Τουρκία) ΚΛΙΚ, ΚΛΙΚ

Ξαναθυμίσου από την Ιστορία ό,τι είχαμε πει για την "Εγνατία Οδό" ΚΛΙΚ

Σπουδαίο οδικό έργο θεωρείται και η Π.Α.Θ.Ε. αφού έχει συνολικό μήκος 730 χλμ. Συνδέει τις μεγαλύτερες πόλεις, 9 λιμάνια, 6 αεροδρόμια, 22 βιομηχανικές περιοχές και 80 τουριστικούς και αρχαιολογικούς χώρους. Έχει δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση. Έχουν μείνει μόνο μικρά κομμάτια που χρειάζονται να φτιαχτούν για να τελειοποιηθεί και ο οδικός αυτός άξονας που συνδέει τις μεγάλες ελληνικές πόλεις.



Ζωτικής σημασίας για την Αττική και κλάδος του Π.Α.Θ.Ε. θεωρείται και η Αττική οδός, η οποία αποτελείται από δύο κύριους αστικούς αυτοκινητόδρομους.: α) την Ελευθέρα Λεωφόρο Ελευσίνας - Σταυρού - Σπάτων, μήκους 50 χλμ. και β) τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους 13 χλμ. Έχει 32 ανισόπεδους κόμβους και συνδέει 30 δήμους, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, την προβλήτα και τα διυλιστήρια της Ελευσίνας.



  • το σιδηροδρομικό
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας δεν είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένο και περιορίζεται στα πεδινά μόνο μέρη και κυρίως στον άξονα βορρά - νότου.

Αυτό οφείλεται στο ορεινό ανάγλυφο της χώρας μας(κυρίως εξαιτίας της Πίνδου) και στη μορφολογία του εδάφους. Οι δύσβατες και τραχιές εκτάσεις δυσχεραίνουν την εκτέλεση και αυξάνουν το κόστος των απαραίτητων - για την κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών - τεχνικών έργων, όπως είναι οι σήραγγες(τούνελ) και οι γέφυρες. Παρόλα ταύτα γίνονται προσπάθειες τουλάχιστο οι μεγάλες πόλεις να καλύπτονται επαρκώς.


  • το ακτοπλοϊκό

Το ακτοπλοϊκό δίκτυο στη χώρα μας είναι πολύ ανεπτυγμένο, καθώς είναι αναγκαία η σύνδεση και η επικοινωνία των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και λόγω της μακρόχρονης ναυτικής παράδοσης της χώρας μας.



Τα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας( Πειραιάς, Θεσ/νίκη, Πάτρα, Καβάλα κλπ) αποτελούν κέντρο υποδοχής τουριστών και μετακίνησης αυτών σε δημοφιλείς προορισμούς, καθώς και διακίνησης απαραίτητων προϊόντων. Και η ακτοπλοΐα όμως θα πρέπει να δείξει περισσότερο προσοχή και βοήθεια σε μικρότερα νησιά, τα λεγόμενα και άγονης γραμμής, αφού πολύ συχνά το χρόνο μένουν αποκλεισμένα και αβοήθητα.
  • Αεροπορικό

Πολλές πόλεις δεν έχουν αεροδρόμιο, βρίσκονται όμως κοντά σε πόλεις που διαθέτουν και έτσι μπορούμε να πούμε ότι και το αεροπορικό δίκτυο είναι σχετικά ανεπτυγμένο. Άλλωστε είναι οικονομικά ασύμφορη η κατασκευή αεροδρομίου σε πολλές περιοχές και λόγω του ορεινού ανάγλυφου ή της μικρής επιβατικής κίνησης που παρουσιάζουν. Σε αυτήν την περίπτωση κατασκευάζονται ελικοδρόμια, ιδιαίτερα στα μικρά νησιά, έργο που θα πρέπει να επεκταθεί και σε περισσότερα μέρη της πατρίδας μας.



Το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της χώρας είναι το "Ελευθέριος Βενιζέλος" των Αθηνών, από τα πρώτα της Ευρώπης που μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι 16 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.


Όλες οι μεγάλες πόλεις που διαθέτουν αεροδρόμιο συνδέονται καθημερινά με αυτό. Τέτοιες πόλεις είναι: η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, τα Ιωάννινα, τα Χανιά και νησιά όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Μύκονος, η Λέσβος κλπ

Στον 21ο αιώνα τρία μπορούμε να πούμε ότι ήταν τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα. Η ζεύξη Ρίου - Αντίρριου, το Αττικό Μετρό και το Τραμ. Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων μπορούμε να πούμε ότι οι μεταφορές και οι συγκοινωνίες έγιναν ευκολότερες, μειώθηκε ο χρόνος της μετακίνησης των πολιτών και η σπατάλη χρόνου εργασίας εξαιτίας του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Η ζεύξη Ρίου - Αντίρριου διευκόλυνε την επικοινωνία αφού ένωσε την Πελοπόννησο με τη Δυτική Στερεά και την Ήπειρο. ΚΛΙΚ



Κάνε ένα ταξίδι στο μεγαλύτερο έργο της Ελλάδας του 21ου αιώνα!! Ακολούθησε τον Γεφυρούλη και μάθε τα πάντα για την Γέφυρα Ρίου Αντιρίου. Δες τις μεγαλύτερες γέφυρες του κόσμου, παίξε μαζί του, ζωγράφισε, φτιάξε puzzle και τέσταρε τις γνώσεις σου με θέα τη Γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου!Είσαι έτοιμος για ένα φανταστικό ταξίδι?? Καλή διασκέδαση! ΚΛΙΚ
Τα έργα του Μετρό και του Τραμ επίσης συνέβαλαν ακόμα και στη μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας, εφόσον βέβαια χρησιμοποιούνται από τους πολίτες σε αντικατάσταση των δικών τους αυτοκινήτων.


Δες πάλι για τα Μετρό όπως τα είχαμε πει στη "Γλώσσα" ΚΛΙΚ"
Διαδραστικός χάρτης Μετρό Αθήνας ΚΛΙΚ
Επίσης την εξέλιξη της συγκοινωνίας στην Ελλάδα ΚΛΙΚ
Ξαναδές και θυμίσου επίσης τα τραμ της Αθήνας, όπως τα είχαμε πει στο μάθημα της "Γλώσσας" ΚΛΙΚ
Σημαντικό ακόμα έργο θεωρείται και η ζεύξη Ακτίου - Πρέβεζας που μια υποθαλάσσια σήραγγα μήκους 4710 μ. μείωσε το χρόνο διαδρομής Ακτίου - Ηγουμενίτσας κατά μισή ώρα.