Κυριακή, 23 Μαΐου 2010

ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΠΟΥ ΚΡΥΩΝΕ



Εκείνο τον Αύγουστο, τον πιο ωραίο Αύγουστο του αιώνα, η πανσέληνος ασήμωσε ένα παράξενο ταξίδι που έμοιαζε πολύ με παραμύθι. Παραμύθι όμως δεν ήταν». Το ταξίδι αυτό ξεκινά από παλιά. Από τότε που το μικρό μαρμάρινο αγόρι, το άγαλμα, άφησε σαν προσφυγάκι την πατρίδα του στη Μικρασία και στεγάστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Από τότε κρύωνε ολοένα, γιατί νοσταλγούσε αθεράπευτα την πατρίδα του στην αντίπερα ακτή του Αιγαίου. Τα πράγματα θ' αλλάξουν όμως όταν θα βρει δυο φίλους καρδιάς, την κυρία Γαλάτεια, την καθαρίστρια του Μουσείου, και το μικρό Λάμπη, το γιο του νυχτοφύλακα. Τα πράγματα θ' αλλάξουν μ' ένα παράξενο όνειρο. Απ' τ' όνειρο θα φτερουγίσει στο Μουσείο ένα μεγάλο γαλάζιο πουλί που θα τους ταξιδέψει μια νύχτα με πανσέληνο στις χαμένες πατρίδες, στη Μικρασία. Το Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου απέσπασε το βιβλίο «Το άγαλμα που κρύωνε» του Χρήστου Μπουλώτη σε εικονογράφηση της Φωτεινής Στεφανίδη (σειρά Λογοτεχνικά βιβλία με πολύχρωμη εικονογράφηση).

Άκου το συγγραφέα Χρήστο Μπουλώτη και την υπεύθυνη εικονογράφησης Φωτεινή Στεφανίδη τι απαντούν σε ερωτήσεις παιδιών για το "άγαλμα που κρύωνε"

video

Προσπάθησε να γράψεις εσύ μια παρόμοια ιστορία, χρησιμοποιώντας τις λέξεις που άκουσες στο βίντεο ή άλλες λέξεις. Θα πρέπει όμως να αναφέρεις:
  • τον ήρωα, τα άλλα πρόσωπα, το πού και πότε(στην ιστορία μας: ο Λάμπης, τα αγάλματα, αρχαιολογικό μουσείο Αθηνών, Οκτώβριος)
  • το γεγονός που ξεκινάει η περιπέτεια( επίσκεψη Λάμπη στο μουσείο)
  • τα γεγονότα ή οι πράξεις που ακολουθούν( συνομιλία με άγαλμα, παιχνίδια με αυτό)
  • το τέλος της ιστορίας( στο μάθημα δε δίνεται γιατί είναι απόσπασμα, παρά μόνο ότι έπαιξαν παιχνίδια)
  • σκέψεις και συναισθήματα των προσώπων( ευτυχία του Λάμπη αλλά και του αγάλματος)
Να κάνεις πρώτα ένα σχεδιάγραμμα, να γράψεις μια δυο σειρές για κάθε μέρος του σχεδιαγράμματος και να ενώσεις τις προτάσεις με συνδέσμους έτσι ώστε να συνδέονται σε ένα κείμενο.
Εναλλακτικά αν θέλεις μπορείς να γράψεις την άσκηση 4, ότι ο ήρωας θέλει να γίνει κατασκευαστής παιχνιδιών και μπαίνει σε κατάστημα παιχνιδιών, όπου και τα παιχνίδια ζωντανεύουν.