Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2010

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ(2)

Αναφέραμε στο προγούμενο μάθημα για την ισορροπημένη διατροφή. 
Δε φτάνει όμως μόνο να κάνουμε καλή και ισορροπημένη διατροφή αλλά πρέπει να ασχολούμαστε και με διάφορες δραστηριότητες έτσι ώστε να καλυτερεύσουμε την υγεία μας αλλά και τη φυσική κατάστασή μας. 
Η πυραμίδα της Φυσικής Δραστηριότητας έχει 4 διαφορετικά επίπεδα.
Κάθε επίπεδο συμπεριλαμβάνει ένα ή δύο τύπους δραστηριότητας που είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της υγείας. Όσο πιο χαμηλά βρίσκεται στην πυραμίδα μια δραστηριότητα, τόσο πιο συχνά πρέπει να εκτελείται.

Στη βάση της πυραμίδας, δηλαδή στο πρώτο επίπεδο, βρίσκονται οι καθημερινές δραστηριότητες (όπως βόλτα με το ποδήλατο - καθαριότητα σπιτιού - ανέβασμα της σκάλας - πλύσιμο αυτοκινήτου – γρήγορο περπάτημα – δουλειά στον κήπο – χορός – παιχνίδι στη γειτονιά ή στο πάρκο ) που είναι απαραίτητες όσο το δυνατόν συχνότερα, δηλαδή σε καθημερινή βάση.

Στο δεύτερο επίπεδο βρίσκονται οι Αεροβικές και Ψυχαγωγικές Δραστηριότητες οι οποίες διεγείρουν τον καρδιακό παλμό και αυξάνουν την εφίδρωση. Στις δραστηριότητες αυτές συμπεριλαμβάνονται το μπάσκετ, το ποδόσφαιρο και η κολύμβηση, που συνιστώνται να γίνονται τουλάχιστον 3 έως 5 φορές την εβδομάδα.

Στο τρίτο επίπεδο βρίσκονται οι Δραστηριότητες Ελαστικότητας και Δύναμης, όπως η αναρρίχηση, τα πους απς, και οι διατάσεις (στρέτσινγκ), που συνιστώνται τουλάχιστον 2 έως 3 φορές την εβδομάδα.

Στην κορυφή της πυραμίδας, τέλος, (το τέταρτο επίπεδο) βρίσκονται οι Καθιστικές Δραστηριότητες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται βιντεοπαιχνίδια, τηλεόραση και ενασχόληση με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πρόκειται για δραστηριότητες τις οποίες τα παιδιά πρέπει να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο.

ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ


Το παιδί του "νέου σχολείου" που πρέπει να δουλέψει επί ώρες στον υπολογιστή του, τις υπόλοιπες ώρες πρέπει να είναι δραστήριο και όχι να βλέπει τηλεόραση!
Έτσι λοιπόν μπορούμε να συμπληρώσουμε το βίντεο του προηγούμενου μαθήματος: 
 
video
video