Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

ΜΕ ΕΝΑ Ή ΜΕ ΔΥΟ Λ;

Τα σύνθετα ρήματα με β' συνθετικό το ρήμα βάλλω(δες κι εδώ) άλλες φορές τα συναντούμε με ένα (λ) και άλλες με δύο(λλ) ανάλογα με το χρόνο και την έγκλιση στην οποία βρίσκονται. Για να μη μπερδεύεσαι στην ορθογραφία αρκεί να σκέφτεσαι ότι τα ρήματα αυτά:
  • γράφονται με δύο (λλ) όταν βρίσκονται στον Ενεστώτα, τον Παρατατικό και Εξακολουθητικό Μέλλοντα και
  • στους υπόλοιπους χρόνους με ένα (λ)
Δηλαδή να θυμάσαι ότι γράφεται με δύο(λλ) μόνο στους χρόνους που εκφράζουν διάρκεια(συνέχεια)
Π. χ. Η Βασιλική αναβάλλει διαρκώς την παρουσίαση του βιβλίου της(συνεχώς)
Ενώ:
Η Βασιλική ανέβαλε για πρώτη φορά την παρουσίαση του βιβλίου της(μια φορά)
ΑΣΚΗΣΗ
Συμπλήρωσε τα κενά των λέξεων
Μου είναι πολύ δυσάρεστο όταν συνέχεια μου επιβά__ουν να κάνω κάτι που δε θέλω. Γι αυτό, όταν χθες ο δάσκαλός μου μου επέβα__ε να τακτοποιήσω και να καθαρίσω την τάξη μας, δυσαρεστήθηκα πολύ. Γρήγορα όμως το ξέχασα και βγήκα να παίξω με τους φίλους μου. Στο κάτω κάτω δεν αγνόησα αυτό που μου είπε ο δάσκαλός μου, απλά το ανέβα__α λιγάκι! Αμφιβά__ει κανείς γι αυτό;