Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ

Άκου προσεκτικά το παρακάτω τραγούδι. Βρίσκεις ότι μπορεί να έχει κάποια σχέση με το κείμενο του βιβλίου μας;

Μες του Βοσπόρου τα Στενά



Στίχοι: Πυθαγόρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Νταλάρας
Από τον δίσκο ''Μικρά Ασία''του Απόστολου Καλδάρα 1972

Μες του Βοσπόρου τα στενά
ο Γιάννης κλαίει τα δειλινά
και ο μεμέτης πλάι του
πίνει και τραγουδάει του

Τούρκος εγώ κι εσύ Ρωμιός
κι εγώ λαός κι εσύ λαός
εσύ Χριστό κι εγώ Αλλάχ
όμως κι οι δυο μας αχ και βαχ

Με λίγη αγάπη και κρασί
μεθάω κι εγώ μεθάς κι εσύ
πιες λίγο από το τάσι μου
αδέρφι και καρντάσι μου

Τούρκος εγώ κι εσύ Ρωμιός
κι εγώ λαός κι εσύ λαός
εσύ Χριστό κι εγώ Αλλάχ
όμως κι οι δυο μας αχ και βαχ


Πιστεύεις λοιπόν ότι οι διαφορές στο θρήσκευμα αποτελούν εμπόδιο στη συνύπαρξη και στην αρμονική συμβίωση των ανθρώπων; Γιατί;

Ραμαζάνι - Μπαϊράμι

Το Ραμαζάνι είναι θρησκευτική - μουσουλμανική - εορτή νηστείας. Αποτελεί ονομασία του ένατου μήνα του μουσουλμανικού έτους όπου σύμφωνα με τη παράδοση δόθηκε το Κοράνι στους ανθρώπους προκειμένου ν΄ αποτελέσουν οι κανόνες του, οδηγός της ζωής τους.
Είναι κινητή γιορτή που καθορίζεται από το σεληνιακό ημερολόγιο. Σε όλο το χρονικό διάστημα αυτό, διάρκειας ενός μηνός, οι μουσουλμάνοι απέχουν υποχρεωτικά, από ανατολής μέχρι δύσεως του Ηλίου, από κάθε είδους τροφή ακόμη και νερό, πολύ δε περισσότερο από κάπνισμα, ποτό, κλπ, όχι όμως στο υπόλοιπο διάστημα μέχρι την ανατολή του Ηλίου όπου οι οικογένειες και οι φίλοι μαζεύονται σε σπίτια και απολαμβάνουν κοινά γεύματα.
Στη νηστεία δε συμμετέχουν παιδιά έως 14 ετών και είναι γενικά πιο ελαστική σε καιρό πολέμου ή κατά τη διάρκεια αρρώστιας. Την 27η μέρα του Ραμαζανιού οι πιστοί πρέπει να μένουν άγρυπνοι και να προσεύχονται διαρκώς




Σύμφωνα με το κυλιόμενο χαρακτήρα που παρουσιάζει το αραβικό ημερολόγιο κάθε χρόνο το Ραμαζάνι εορτάζεται κατά 11 ημέρες νωρίτερα του προηγουμένου έτους και έτσι μπορεί κάποτε να συμπέσει και με το χριστιανικό Πάσχα(όπως παρουσιάζεται στο κείμενο του βιβλίου)
Το Μπαϊράμι είναι μία πολύ μεγάλη διπλή γιορτή, η οποία γιορτάζεται από τους Μουσουλμάνους. Η μία ονομάζεται «Σεκέρ Μπαϊράμι» και η άλλη «Κουρμάν
Μπαϊράμι».
Η πρώτη γιορτάζεται μετά το τέλος της νηστείας του θρησκευτικού μήνα
"Ραμαζάν"(Ραμαζάνι) με κοινά γεύματα, προσφορές αγαθών και χρημάτων για άπορα μέλη της κοινότητας, ευχές συμφιλίωσης, φιλιά και ανταλλαγές δώρων και πιστοποιεί την εμφάνιση της νέας σελήνης.
Στη δεύτερη θυσιάζονται ζώα και γιορτάζεται 70 μέρες μετά την πρώτη.



Με ποια χριστιανική γιορτή θα παρομοίαζες περίπου το Ραμαζάνι και με ποια το Μπαϊράμι;