Η ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ, που είχε εφαρμοσθεί από το 1997 πειραματικά και για αρκετά χρόνια έπειτα επίσημο πρόγραμμα, ήταν κοινό πρόγραμμα των Υπουργείων Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Πολιτισμού και του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (Ε.ΚΕ.ΒΙ) και φιλοδοξία του ήταν να ενισχύσει τη σχέση των μαθητών με το βιβλίο.
Ήταν μια δραστηριότητα που είχε ως στόχο να δώσει την ευκαιρία και τα κίνητρα για συστηματική και δημιουργική ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων και να ενθαρρύνει το διάλογο για τα βιβλία μέσα στη σχολική αίθουσα.
Αναγνωρίζοντας την αξία και τη συμβολή της ανάγνωσης της γλωσσικής και γνωστικής ικανότητας των μαθητών, η ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ, επεδίωκε να δημιουργήσει αναγνώστες με κριτική σκέψη. Η ανάγνωση ενός βιβλίου είναι ικανή να προσφέρει πλούσιες γνώσεις αλλά και δυνατές συγκινήσεις. Επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις με συγγραφείς, οι οποίοι μέσα από τα βιβλία τους συνομιλούν με τα παιδιά, τους διηγούνται ιστορίες, τα οδηγούν στον κόσμο των άλλων, τους προτείνουν νέες ιδέες και τα προωθούν να μαθαίνουν καινούργια πράγματα
Ήταν μια δραστηριότητα που είχε ως στόχο να δώσει την ευκαιρία και τα κίνητρα για συστηματική και δημιουργική ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων και να ενθαρρύνει το διάλογο για τα βιβλία μέσα στη σχολική αίθουσα.
Αναγνωρίζοντας την αξία και τη συμβολή της ανάγνωσης της γλωσσικής και γνωστικής ικανότητας των μαθητών, η ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ, επεδίωκε να δημιουργήσει αναγνώστες με κριτική σκέψη. Η ανάγνωση ενός βιβλίου είναι ικανή να προσφέρει πλούσιες γνώσεις αλλά και δυνατές συγκινήσεις. Επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις με συγγραφείς, οι οποίοι μέσα από τα βιβλία τους συνομιλούν με τα παιδιά, τους διηγούνται ιστορίες, τα οδηγούν στον κόσμο των άλλων, τους προτείνουν νέες ιδέες και τα προωθούν να μαθαίνουν καινούργια πράγματα
ΣΤΑΔΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
- 1° στάδιο: Επιλογή βιβλίων
(Με τη συμβολή των δασκάλων το κάθε παιδί επιλέγει το βιβλίο που επιθυμεί να διαβάσει. Η επιλογή των βιβλίων αποτελεί σημαντική παιδαγωγική πράξη για την οποία απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους εκπαιδευτικούς, ενώ ως πηγές επιλογής μπορούν να χρησιμοποιηθούν: η βιβλιοθήκη της τάξης και του σχολείου, τα βιβλιοπωλεία, η προσωπική βιβλιοθήκη των μαθητών, οι δημόσιες βιβλιοθήκες του ΥΠΕΠΘ που βρίσκονται στην περιοχή των σχολείων, οι κινητές βιβλιοθήκες, καθώς και οι δημοτικές και κοινοτικές βιβλιοθήκες
- 2° στάδιο: Παρουσίαση των βιβλίων
- 3° στάδιο: Παιχνίδι σε ομάδες
- 4° στάδιο: Απονομή επαίνων Φιλαναγνωσίας
Επέλεξε ένα από τα παρακάτω λογοτεχνικά βιβλία ή άλλο της αρεσκείας σου και αφού το διαβάσεις, φτιάξε μια σελίδα που να συνοδεύει το βιβλίο που διάβασες και παρουσίασε το στους συμμαθητές σου.
Μπορείς αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις το παρακάτω έντυπο ή να φτιάξεις ένα δικό σου, προσθέτοντας ότι στοιχεία θέλεις.