Πέμπτη 28 Μαΐου 2009

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

Δες παρακάτω κάποια από τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Γνωρίζεις όλα τα παρακάτω είδη και σε τι χρησιμοποιούνται;







Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια(μπλε γραμμή) και ο στόχος που έχει θέσει η Ε.Ε ως το 2010(κόκκινη γραμμή). Τι παρατηρείς;


Πράγματι, παρότι υπάρχει μια μείωση στα τελευταία χρόνια γενικώς των ατυχημάτων(δες και τον παρακάτω πίνακα), τα ατυχήματα θανατηφόρα και μη είναι πολύ περισσότερα από κάθε άλλη χώρα της Ε.Ε. Μάλιστα η χώρα μας κατέχει και τη θλιβερή πρωτιά...




Δες τα στατιστικά στοιχεία για το σύνολο των ατυχημάτων και των παθόντων στην Ελληνική Επικράτεια από το 1990 έως το 2007 ΚΛΙΚ

Για την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων ισχύουν κάποιοι κανόνες που λέγονται κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Αυτοί περιλαμβάνονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας(Κ.Ο.Κ.) και ουσιαστικά ρυθμίζουν και προτείνουν τη συμπεριφορά των οδηγών αλλά και των πεζών. Έτσι παίρνονται μέτρα στους δρόμους με πινακίδες σημάτων κυκλοφορίας, φωτεινούς σηματοδότες(φανάρια), διάφορα είδη διαγραμμίσεων κλπ


Δες παρακάτω ορισμένες πινακίδες σήμανσης. Γνωρίζεις τι σημαίνει κάθε σήμα και τι πρέπει να κάνει σε κάθε περίπτωση ο πεζός, ο οδηγός ή ακόμα και ο ποδηλάτης;

Δες και το παρακάτω κόμικ( κλικ πάνω στις εικόνες). Τι δεν τήρησε ο Κώστας και είχε ατύχημα και ποιο παιδί θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και μικρό "δάσκαλο";



Το σχολείο με κατάλληλους εκπαιδευτικούς - παιδαγωγούς, ψυχολόγους αλλά και τη βοήθεια της τροχαίας προσπαθεί με μαθήματα που γίνονται σε πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής αλλά και μέσα στην αίθουσα να αποκτήσουν οι μαθητές την σωστή κυκλοφοριακή αγωγή από μικρή ηλικία.


Δες την καταπληκτική εκπαιδευτική ταινία μικρού μήκους διάρκειας 10 λεπτών "Ασφαλώς Κυκλοφορώ" που δημιουργήθηκε με αφορμή το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής του 4ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων.
Περιέχει πρακτικές συμβουλές για την ασφαλή μετάβαση προς και από το σχολείο με τα πόδια, με ποδήλατο, με αυτοκίνητο ή με πατίνι.
Στις παρακάτω εικόνες βλέπεις μερικές περιπτώσεις που είναι πιθανόν να συμβεί κάποιο ατύχημα, αφού το παιδί ή τα παιδιά σε κάθε εικόνα κάνουν κάτι λανθασμένο. Επισήμανε ποιο είναι το λάθος σε κάθε περίπτωση.
Πολλές φορές στο δρόμο υπάρχει και τροχονόμος που ρυθμίζει την κυκλοφορία των οχημάτων, δίνοντας οδηγία με τα χέρια του ή τη θέση του σώματός του. Προσπάθησε να βρεις τι θα κάνουν τα οχήματα σε καθεμιά από τις παρακάτω εικόνες(οι εικόνες του βιβλίου θα σε βοηθήσουν). Δες επίσης και την εικόνα με τη σχολική τροχονόμο. Ποιο το έργο της;Πόσο σημαντικό είναι ιδίως για τις μεγαλουπόλεις;